Bu konu başlığı altında Zaman Boyunca Davranış Grafiği uygulamaları hakkındaki sorular ele alınacaktır.
ZBDG ile ilgili olarak öğrenciden beklentimiz ne olabilir?
İşaretleme nasıl yapılmalı-öğrenci mi öğretmen mi?
İşaretleme ilk olarak tüm sınıf ile birlikte öğretmen tarafından yapıldıktan sonra bir kaç uygulama sonunda öğrenci tarafından yapılabilir. hatta bireysel çalışma sayfaları olarak ilerleyen süreçte verilebilir
Konu nasıl seçilmeli?
Zaman içinde artıp azaldığını düşündüğümüz tüm konular bu kapsamda ele alınabilir.
ilk duygular ile başlamak daha kolay gelebilir.
Burada bir hususa dikkat çekmek isterim. Duygular derken öfke, neşe, ve benzeri sadece bir duygu seçilip bir grafikte ele alınabilir. Burası önemli "Duyguların artıp azalması" diye genel düşünüp tek grafikte gösteremiyoruz.
Örneğin. Duygular konusu nasıl işlenmeli?,
Dikey eksende duyguları ele alırken dikkat etmemiz gereken en önemli nokta TEK bir duygunun zaman boyunca değişimi ele alınmalıdır. Farklı duygulara değil tek bir duygunun düzeylerine odaklanılmalıdır. Birbirinden farklı duygular olduğu için heyecanlı, mutlu, öfkeli, üzgün gibi duyguları aynı eksen üzerinde ele alamayız. Az çok şeklinde derecelendirmek için
😊
😊😊
😊😊😊 şeklinde veya
😞
🥺
😢 gibi üzüntünün düzeylerini bu şekilde belirtebiliriz.
Tam olarak birbirinin düzeyi olmasa da sadece mutlu-mutsuz duygularını ise, ancak bazı durumlarda, aynı eksende değerlendirebiliriz.
😊
😊😊
😊😊😊 şeklinde veya
😞
🥺
😢 gibi üzüntünün düzeylerini bu şekilde belirtebiliriz.
Tam olarak birbirinin düzeyi olmasa da sadece mutlu-mutsuz duygularını ise, ancak bazı durumlarda, aynı eksende değerlendirebiliriz.
Yatay ve dikeyde kaç kademe olmalı?
Dikey eksende yaş grubuna göre 4 yada 5 yatay da ise 6-7’yi geçmeyecek şekilde ifadeler olabilir.”