Uygulama sırası önerileri nedir?

Uygulama sırası önerileri nedir?

yazan Filiz Güler -
Yanıt sayısı: 2

Zaman Boyunca Davranış Grafiği bize  ele alınan konunun NASIL değiştiğini açıklalar.  Stok Akış Diyagramı ise NEDEN değiştiğini açıklar. Stok seviyesini arttıran azaltan etkenler bu nedenlerdir. Stok akış diyagramında ele alınan etkenler arasında bazan Nedensel Döngüler oluşabilir. Bu 3 ESD aracının ele alınış şekli bu sıra ile düşünülebilir. Çıkarım Merdiveni bağımsız kullanılabilir. Doğrudan ESD aracı değildir. Lütfen ÇM ile ilgili bölümü inceleyiniz




Filiz Güler yanıt olarak

Ynt: Uygulama sırası önerileri nedir?

yazan Özlem Angı -
Araçları tanıtıp sınıfta bir yerde görselleştirdikten sonra önce Zaman Boyunca Davranış Grafiği ile başlamak daha iyi olabilir.”
Özlem Angı yanıt olarak

Ynt: Uygulama sırası önerileri nedir?

yazan Özgül NAYİŞ -
Diğer soruları cevaplarken de söylediğim gibi eğer küçük yaş grubu ile çalışıyorsak görsel materyal kullanımı önemlidir. Çocuklara “Zaman Boyunca Davranış Grafiği”ni anlatırken NASIL değiştiğini,
“Stok Akış Diyagramı” nı anlatırken NEDEN değiştiği verilmeli.
Bir örnekle anlatmam gerekirse; Stok akışını anlatırken çocuklara “Stok” ne demek diye sorduk. Aldığım cevaplara göre onları yönlendirdim ve çıkan cevaplar şöyleydi; annem abur cubur stoğu yapıyor, benim annemde yemek stoğu yapıyor gibi. Buradan yakaladım onları ve devam ettim. Bir boş sürahi elime aldım ve onlara gösterdim. Şimdi nasıl görünüyor, tabi ki sizin de tahmin ettiğiniz gibi boş cevabı aldım. Sürahiyi su ile doldurdum ve bunu yaparken sürekli çocuklarla iletişim halindeydim. Şimdi ne oldu, neden değişiklik gösterdi gibi. Son olarak sürahi ağzına kadar doldu ve buna su doldurmaya devam edersem ne olacağını sordum. Taşacağını söylediler. Peki benim bu stoğu boşaltmam gerekir mi dedim evet dediler ve sürahideki suyu boşaltmaya başladım. Ve akabinde “Otobüs-Yolcu” oyununu oynattım.
OTOBÜS-YOLCU OYUNU: Sınıfın uygun bir yerine Stok Akış Diyagramı çizilir. Bir çocuk otobüs şoförü olur ve otobüsü kullanır. Diğer çocuklar belirli duraklarda beklerler. Durağa otobüs yanaştığında binerler. (Stok dolar) Otobüste yer kalmamıştır. Bu sefer durağı gelen çocuk otobüsten iner. Oyun bu şekilde devam eder. Konuyla ilgili, nelerin değiştiği ile ilgili sohbet edilir.