İlk uygulama olarak daha önce yapılmış bir çalışma ile başlanabilir. Sonrasında öğretmen mutlaka kendi uygulamasını geliştirmeye çabalamalıdır. Bunun için uğraşmak öğretmenin kendi öğrenmesi açısından önemli bir katkı yaratacaktır. Mevcut uygulamalar için https://egitimdesistemdusuncesi.org web sitesinde bulunan ESD Kaynaklar bölümünde Okul Öncesine ait uygulamaları aratıp inceleyebilirsiniz.
Öncelikle çocuklar “Sistem” ile ilgili ne biliyorlar, ne düşünüyorlar merak ettim. Ve çocuklara sordum. “Sistem” nedir? diye. Bakalım neler demişler? (Video)
Bu işe başlarken Sistem Düşüncesi dediğimde nasıl algılayabilirler, onları nasıl yakalayabilirim diye düşündüm. Sizinde gördüğünüz gibi sordukça sistemle ilgili güzel şeyler yakaladık.
Peki ben bu Sistem düşüncesi araçlarını 5 yaş grubuna nasıl anlatırım, nasıl algılayabilirler ile ilgili düşünmeye başladım. Bu yaş çocukların okuma bilmedikleri için görsel hafızaları iyidir. Ve bende ilk olarak çocukların her zaman görebilecekleri bir yere hazırlamış olduğum “Yoklama Grafiği”ni astım ve onlara açıklama yaptım. Her gün işaretleme yapacağımızı, sınıfımıza kaç kişinin geldiğini, kaç kişinin gelmediğini görebileceğimizi ifade ettim. Okulun son günü olan Cuma günü ise işaretleme yaptıktan sonra 5 gün zaman boyunca nasıl bir grafik çıktığı konusunda sohbet ettik. Daha da iyi pekişmesi için “Yatay-Dikey” oyunu oynayarak yatay-dikey kavramlarını öğrendiler. Bu çalışma her gün yapıldığı için belirli bir zamandan sonra çocuklarda grafik şekli, yorumlamaları, işaretlemeleri hızlanıyor. Sizlerde bu şekilde bir başlangıç yaparsanız daha kolay anlayabilmelerini sağlayabilirsiniz.
Bu işe başlarken Sistem Düşüncesi dediğimde nasıl algılayabilirler, onları nasıl yakalayabilirim diye düşündüm. Sizinde gördüğünüz gibi sordukça sistemle ilgili güzel şeyler yakaladık.
Peki ben bu Sistem düşüncesi araçlarını 5 yaş grubuna nasıl anlatırım, nasıl algılayabilirler ile ilgili düşünmeye başladım. Bu yaş çocukların okuma bilmedikleri için görsel hafızaları iyidir. Ve bende ilk olarak çocukların her zaman görebilecekleri bir yere hazırlamış olduğum “Yoklama Grafiği”ni astım ve onlara açıklama yaptım. Her gün işaretleme yapacağımızı, sınıfımıza kaç kişinin geldiğini, kaç kişinin gelmediğini görebileceğimizi ifade ettim. Okulun son günü olan Cuma günü ise işaretleme yaptıktan sonra 5 gün zaman boyunca nasıl bir grafik çıktığı konusunda sohbet ettik. Daha da iyi pekişmesi için “Yatay-Dikey” oyunu oynayarak yatay-dikey kavramlarını öğrendiler. Bu çalışma her gün yapıldığı için belirli bir zamandan sonra çocuklarda grafik şekli, yorumlamaları, işaretlemeleri hızlanıyor. Sizlerde bu şekilde bir başlangıç yaparsanız daha kolay anlayabilmelerini sağlayabilirsiniz.